1. Jak zjistím, že kupuji opravdu kvalitní HID Xenon.komponenty ?

Vážení zákazníci. V současné době se na našem trhu čím dál tím více objevují HID sady a náhradní komponenty dovážené převážně z Číny,
ale i z ostatních zemí, které mají do opravdových Xenon. systému hodně daleko a lákají své zákazníky především zajímavou cenou. Pro laika je mnohdy velice těžké rozlišit pravost a kvalitu těchto produktů. Může se stát, že výrobcem jsou často uváděny nepravdivé údaje o životnosti a viditelnosti, které jsou v některých případech záměrně srovnávány s německou technologií. Proto máme pro Vás několik užitečných rad, které Vám pomohou se správným výběrem.

Xenon. výbojky D2, D1
Mějte na paměti, že téměř jakékoliv vozidlo či motocykl v továrním provedení vybavené Xenon.výbavou, využívá výbojek od renomovaných
firem
PHILIPS, OSRAM, které představují tu nejvyšší možnou kvalitu životnosti, viditelnosti a designu dostupnou na současném světovém
trhu. Proto u výbojek typu D2, D1 žádejte od svého prodejce řádné označení ( viz.foto níže ), které je uvedeno na patici výbojky a vyvarujte
se tak koupi nepravých náhražek.

    Philips D2
    Osram D1
HID Xenon. sady
Výbojky s označením D2S, D2R mají patici pro uložení P32 - D. Tato patice je ovšem u přestavbových sad odstraněna a upravena prostřednictvím laseru za účelem zformování pro halogenové uložení, tak aby byla správně dodržena ohnisková vzdálenost a produkt mohl být použit i v halogenových světlech ( viz. foto ). Z důvodu této úpravy známka společnosti Philips, Osram chybí, čehož se často zneužívá v neprospěch zákazníka. Proto se při koupi zaměřte převážně na zapalovací zařízení, které je nezbytnou součástí kompletu a často napoví, zda se jedná o produkt označený vysokým stupněm kvality.
Philips HID přestavbové systémy využívají zapalovacích zařízení typu LVQ 212 – 300 a poslední model XLD 145
a jsou vybaveny výhradně xenon. výbojkami Philips 3000K, 4300K, 6000K. Jsou řádně označeny známkou společnosti a technickými údaji. Stejně tak je tomu u produktů spol. Osram, kde jsou použity  zapal. zaříz. Xenaelectron XT-D1 a poslední model Xenaelectron XT5-D1 společně s výbojkami Osram 3000K, 4300K, 6000K. Věříme, že ve svém výběru nové technologie osvětlení pro Vaše vozidlo, zvolíte správnou volbu.
 Philips XLD 145
 Philips LVQ 212
Osram XT5 - D1
 Osram XT - D1
      P32 - D
2. Jaké jsou rozdíly mezi Xenon. HID technologií  a standartní halogen. žárovkou ?

Více světelného výkonu
35 W xenon. výbojky produkují až 3 krát více světelného toku oproti 55 W halogen.žárovkám
                              halogen
                                  xenon


Design


Naše HID Xenon. sady obsahují komponenty renomovaných firem
PHILIPS, OSRAM a představují pro Vaše světlomety nejnovější světelnou technologii, která se v současné době využívá pouze
ve vozech nejvyšší třídy. Díky ní budete mít také jedinečný a poutavý vzhled.
 

Bělejší světlo

Zatímco halogenové světlo se jeví nažloutle, Xenon výbojka produkuje světlo blíže slunečnímu záření. Vyjímkou je odstín 3000 K, určený pro jízdu za snížené viditelnosti, vlivem špatného počasí.


Zvýšená viditelnost

Ve většině případech nočního provozu a jízdy za špatného počasí, nám kombinace bělejšího světla a většího světelného výkonu, nabízí více osvětlenou vozovku a tím i bezpečnější jízdu. Lepší osvětlení vozovky vede k zlepšenému rozpoznání objektů, cyklistů, chodců, dopravních značek a silničních označení a umožnuje Vám reagovat v pravý čas. Zároveň se snižuje pocit únavy, což je jeden z nejdůležitějších kladů zmiňovaného systému osvětlení.

Větší životnost

HID xenon. systémy jsou navrženy a konstruovány tak, aby dosáhly maxim. životnosti v pravidelném silničním provozu. Xenon. výbojky nemají žhavící vlákno, tudíž jsou více odolnější proti otřesům. Mají v průměru 3-5 krát delší životnost než halogenové žárovky, což se liší v závislosti na počtu ujetých kilometrů při celodenním svícení.

Nižší spotřební výkon

HID Xenon. systém klade znatelně menší nároky na elektronický systém Vašeho vozu, čímž dochází k nižší spotřebě elektrické energie. Halogenovou žárovkou, prochází proud 10 až 15 A. K nastartování výbojky je sice potřeba proud 20 A, avšak ihned poté se spotřeba rapidně sníží.
3. Jaký je rozdíl mezi opravdovým HID Xenon. světlem a žárovkou plněnou plynem ?

High Intensity Discharge (HID) je typ světelné technologie, která nahrazuje žhavící vlákno výbojkami s xenon. plynem. Když je aplikované vysoké napětí, je plyn podnícen k vytvoření elektrického oblouku světla. Množství světelného výkonu je třikrát větší než u standartní halogen. žárovky. Světla také žhnou ve vyšší světelné teplotě ( blíže přirozenému slunečnímu záření ), což jim dodává jejich zřetelnou barvu a vzhled.
Některé společnosti vyrábí halogen. žárovky plněné plynem, které ještě mají žhavící vlákno a  plyn jim dává při rozsvícení modřejší barvu. Tyto pak produkují většinou ještě menší světelný výkon, než standartní halogen. žárovky stejné watáže. Je obecně známo, že xenonová technologie v budoucnu plně nahradí halogenové žárovky po celém světě.

4. Bude funkční DPS ( Denní Provoz Světel ) nebo automatické rozvícení při provozu
HID sady ?

Vozidla se světlomety pro denní svícení, která používají stejnou žárovku na DPS a potkávací světla, budou muset tento systém vyřadit. DPS funguje na sníženém výkonu nebo kolísavém stupni proudění. To bude příčinou toho, že HID sada začne problikávat a předčasně vyhoří. Prosím ujistěte se, že kabeláž reflektoru neustále dodává 12V, aby nedošlo k poškození HID systému.

5. Můžu HID sadu vyjmout a vrátit zpět původní halogenové žárovky ? 

Ano, sady jsou přizpůsobeny přímo na Vaše stávající uložení a pouze v některých případech se instalují s menšími kosmetickými úpravami. Bude-li potřeba, je možné je z Vašeho vozidla kdykoliv odstranit a nainstalovat původní halogenové provedení, případně použít do jiného automobilu se stejným uložením.


6. Můžu si Xenon. sadu nainstalovat sám ?

Pro každého kdo je aspoň trochu technicky nadaný, je tato sada považována za “ domácí kutilství “ Doba instalace je v závislosti na náročnosti aplikace a může trvat v rozmezí 1 – 2 hod. Xenon. komponenty jsou navrženy tak, aby i pro laika byla montáž zábavou a ne utrpením. Philips, Osram HID Xenon. přestavbové sady se nikterak neupravují a jsou určeny přímo pro Vaše stávající uložení a elektroinstalaci. Jsou vyrobeny z vysoce kvalitního materiálu a podléhají přísným jakostním i bezpečnostním normám. Dbejte také na správné seřízení světel a uvědomte si, že vědomným oslnňováním protijedoucích vozidel, ohrožujete nejen ostatní účastníky silničního provozu, ale především i sami sebe.   


7. Mohl bych nákupem silnějších halogenových žárovek docílit lepší viditelnosti ?


Pokud zakoupíte např. 100 W halogen. žárovky je zřejmé, že viditelnost bude o něco lepší než u 55 W. Světlo bude sice jasnější, ale v porovnání s Xenon. výbojkami stále temnější. Nehledě nato, že Váš elektronický systém bude více zatížen a větší výkon může mít také negativní vliv na životnost světel.

8. Na jaké typy aut lze Xenon. sadu použít ?   
 

V současné době nabízíme následující typy uložení: H1, H3, H4, H4 Bi-xenon, H7, 9005 ( HB3 ), 9006 ( HB4 ), 9007 (HB5 ).

9. Co je Bi-xenon a v jakém případě ho lze použít ?  

Pokud se Xenon. systém nainstaluje do potk. i dálk. reflektorů, získáme tzv. Bi-xenon., v takovém provedení, jaké nám umožnují naše světlomety. Je známo, že v továrním znění plní funkčnost Bi-xenonu elektro–magnet. mechanismus, který je součástí optické čočky.
Většího efektu je docíleno u vozidel, jenž jsou vybavena rozdělenými parabolami,  kde při přepnutí na dálková, svítí zároven i světla potkávací ( viz. foto ). U vozidel s H4 uložením, kde jedna žárovka plní funkci potkáv. i dálk. světel je použit H4 Bi-xenon, což je mechanické zařízení jehož principem je píst, který po přepnutí na dálk. světla posune výbojku zhruba o 1 cm dovnitř, čímž změní její ohniskovou vzdálenost.

10. Je možné nainstalovat sadu i na vozy s nečirou optikou ?

Jestli kladete důraz především na design, je samozřejmě lépe použít světla čirá. Pokud se Vám je ovšem z nějakého důvodu nedaří sehnat, už jen třeba proto, že na daný typ Vašeho vozu se ani žádné nevyrábí, nebo snad jen z navýšených finančních nákladů – nezoufejte ! Xenon. světlo prochází velice dobře i optikou nečirou.

11. Jaký je rozdíl mezi výbojkami typu D2S a D2R ?

a ) Typ D2S je určen pro vozidla s projektorovými ( “ čočkovými “ ) světlomety.
b ) Typ D2R je určen pro vozidla, jenž jsou vybavena parabolickými světlomety.

         D2S
         D2R
12. Je použití Xenon. přestavbové sady legální ?

Stejně tak jako všude ve světě, i u nás platí předpisy a nařízení pro použití automobilového osvětlení. Xenon HID systémy, které jsou dodávány s vozidlem přímo z výrobní továrny jsou schváleny. Vozidla, která používají xenon. výbojky na veřejných cestách, by měli být vybaveny dynamickou regulací světel a ostřikovači předních světlometů. Světla musí být seřízena takovým způsobem, aby nedocházelo k oslnění protijedoucích vozidel a tím i k následnému ohrožení ostatních účastníků silničního provozu. Proto mi formálně podporujeme použití přestavbových sad převážně pro výstavní a sportovní účely a nejsme odpovědný za kupujícího, který poruší předpisy dané vyhláškou ministerstva dopravy a spojů o schválení technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.